zondag 11 juli 2010

Op naar lebanon

Vandaag ben ik op doortocht van Boston naar Lebanon, het stadje waar ik ga werken en verblijven. Niet zo fantastisch geslapen vanacht. Denk dat ik een beetje overmoedig was in de gedachte dat ik geen jetlag zou hebben. Ergens midden in de nacht werd ik wakker en had de grootste moeite om nog een beetje te slaap te krijgen. Douchen en een grootte kop koffie (ongeveer een pint) deed de morgen wel weer iets vrolijker lijken. Was ergens ook wel jammer om weer te vertrekken want iedereen begon net een beetje te ontdooien. Met de eerst wat norse man van mijn tante viel nu een aardig praatje te maken (over golf wel eens waar) en ik klikte zelfs een beetje met de jongste dochter. 

Ik liep weer tegen een Amerikaanse idiotica aan toen ik mijn ontbijt wilde opruimen. Hoewel ik wel wist in welk gedeelte van de keuken de vuilnisemmer zou moeten zijn liep ik er de eerste paar maal straal voorbij. Het bleek dat ik het apparaat voor de vaatwasser had aangezien. Apparaat ja. Het stampt, huft en puft totdat de vuilnis is gereduceerd tot een klein bergje. "Airconditioning" is ook ingebouwd om de nare luchtjes netjes naar buiten te vervoeren. Is het niet fantastisch?

Na iedereen gedag te hebben gezegt ben ik heel vriendelijk naar het station gebracht. Werd uiteindelijk nog rennen om de bus te halen. Met nog maar enkele minuten heb ik het toch nog puffend gehaalt. Zweet.

De bus is echt prima. Er is zelfs wifi aan boord waardoor ik nog even met Bo te kletsen via skype. Echt super prima.

Inmiddels ben ik de staats grens over gegaan en ik werd begroet door hele mooie donker grijze wolkjes die hun lading fanatiek wilde lozen. Helaas zal het waarschijnlijk nog steeds wel snik heet zijn buiten, alleen nu met een extra glaasje vochtigheid. 

Zo ik ben in Lebanon. Eindelijk aangekomen in de lokatie waar ik de komende tijd zit. Mijn huisje heeft wel iets. Het is wel wennen. Het is in ieder geval een 180 graden draai ten op zichte van het huis van mijn tante. In het midden van de bossen staat iets van een huis. Overal staat rodzooi. Dit wordt een half jaartje camperen in een huis. Een soort JVB, maar dan schooner en tussen de bossen. De kamer is wel echt prima. Ik heb er een kort filmpje van gemaakt.

Ik moet maar even goed over na denken op wat voor manier ik dit iets meer in een woning kan veranderen. Volgens mij mag ik er alles aan vertimmeren dat ik maar wil. De eigenaren (david en zijn oekrainse import bruid (geen mooie)) zijn wel erg aardig. Hij kan me misschien wel aan een fiets helpen, zeker als ik er zelf een paar halve kan combineren. Ik werd ook al verse yogurt aangeboden die zij elke ochtend maakt. 

Wat ik in ieder geval ga doen: iets van gordijnen en een zitzak of bankje. Schommelstoel is prachtig, maar soms wil je gewoon hangen. Bo vind dat ik een hangmat moet nemen. Dat is pas een top idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten