dinsdag 20 juli 2010

Eersten dagen werk

Zo de eerste paar werkdagen zitten erop. Ik heb het zo druk gehad dat ik nu pas tijd heb gevonden om weer een beetje te tikken. Ik ben wel happy. Nice bedrijf, (waarschijnlijk) leuke mensen, hippe wetenschap. Eerste dag was voornamelijk administratief. Teken hier, teken daar.  In de middag kreeg ik een rondleiding door het gebouw. Ze doen wel wat spannende dingen en ook dingen die ik niet had verwacht (gelukkig maar, ik ben nog wel een beetje jong om nu al te zelfverzekerd te worden). Ik mag natuurlijk nergens over praten. Iedereen is best wel impressed dat ik zowel kan fermenteren als mijn genetica ken. Volgens mij wil mijn begeleider me inzetten als een soort vliegende kieper. Me bij een aantal verschillende projecten inzetten. Ik vind dat helemaal prima, puzzelen is toch het leukst.

Na de rondleiding kreeg ik me eigen cubical! Twee en een halve muur saai grijs, met een heerlijk groot bureau. Ik zie het nu al voor me dat die zeer binnenkort gebogen gaat onder alle papieren die ik er op heb verspreid. Heb daar ook een computer gekregen (met xp, helaas). Dat is echt prima, kan ik mijn eigen laptop op mijn kamer laten (alleen geen matlab/mathcad hier, grrr). Had ik al verteld dat de vierde muur een raam is met uitzicht op de omgeving? Heuvels met eindeloos veel bomen.  Heerlijk wegstaren.

De nachtrust vannacht was niet zo prima. Er waren echt een shitload aan insecten mijn slaap kamer binnen gedrongen. Een invasie macht inclusief een stuk of vijf hybride sprinkhanen/ torren van een centimeter of drie. Geen idee hoe die zijn binnen gekomen want alle ramen die open staan hebben horren. Misschien diffunderen de insecten door de muren of zo. Ik was ergens midden in de nacht zeker een half uur bezig om ze een kopje kleiner te maken. Op zich heb ik niet zo heel veel tegen de kleine beestjes, maar als zo een springtor op mijn neus gaat zitten terwijl ik lig te slapen is het toch echt afgelopen. Klusje voor komend weekend wordt dan ook het upgraden van mijn kamer. Een paar bussen Pur zijn denk ik wel op zijn plaats.

Fietsen naar het bedrijf bevalt me goed. Het is ongeveer een half uurtje. Het gaat natuurlijk wel een beetje op en neer, met een grote hobbel precies in het midden. Allebei de dagen had ik halve wegen mijn tochtje er helemaal geen zin meer in. Het is hier wel erg zweterig, dus na een paar trapper rondjes ben je soort verzopen kat. De bus leek even wel aantrekkelijk. Aan de andere kant is er een douche op het werk en een rivier met een waterval thuis. Dat zweet raak ik dus wel kwijt.

Ik had vrijdag even tijd om naar de fiets winkel te gaan. Die zit namelijk 10 minuutjes van mijn werk vandaan. Moest nog een versnellingskabel hebben voor een andere fiets. Ik probeer daar nu toch een beetje haast achter te zetten want de fiets die ik nu gebruik heeft overeen komsten met een Prius. Hij is misschien wel milieu vriendelijk, maar je weet niet zeker dat hij ook stopt op het moment dat je het nodig hebt. Op zicht zijn het niet de remmen, maar een enorme scheur in mijn buitenband. Niet zo prettig als je met 50 km/h de berg af gaat en je juist dan een klapband krijgt. Niet onbegrijpelijk was ik in de winkel dus ook aan het kijken naar helmpjes. Al dat fiets spul is echter nog verbazingwekkend duur. Een fietsshirt: $100, zo een broekje: $90, helm: 40$, fietstas: $60. Uit eindelijk liep ik met een pompje van $21, een versnellingskabel en een plaksetje ($2,5) naar buiten. Toch nog maar een keer terug voor die helm.

Next up: labwerk

2 opmerkingen:

  1. hihi, leuk die foto's, nu heb ik ook een beeld van je cubicle :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Dino!

    Klinkt goed zeg, dat bedrijf van je! Mooi dat je het leuk vindt allemaal. Helemaal gaaf dat je ook bij hen in de smaak valt met je combi fermentatie/genetica, dan weet je waar je het voor doet he?!

    Je cubicle is wel heel steriel nog hoor, ik wacht met smart op de Dino-waardige papierstapels! Wat zijn die blauwe dingen die als een piramidetje tegen het raam staan? Het lijken wel puntendoosjes, mogen die zomaar mee het lab uit?

    Van het weekend lekker aan je kamer, nou dat is geen straf voor je! Foto's van kamer 1.0 worden geapprecieerd, dat begrijp je :)


    Ik zie trouwens 2 fietsen op de foto! Eentje met scheur in buitenband en zonder versnellingskabel lees ik, en die andere, is die wel ok? Heb die serieus allebei geklust van allerlei losse onderdelen?

    Gaaf hoor, een natuurdouche bij je huis! Ga je er elke dag onder?

    Joh en die dure fietszooi moet je niet kopen! Een helm lijkt me geen overbodige luxe, maar een t-shirt met korte broek voldoet toch prima? Je kleedt je toch om op je werk... Of kraam ik nu lekentaal uit? :P

    Nou Dino, blij dat je het zo leuk hebt!
    Kus!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen