zondag 1 augustus 2010

Error 666

Jemig wat een drukke week. Afgelopen week begonnen met fermenteren. Alles duurt nog zo ongeloverlijk lang. De eerste keer dat ik op het fermentor lab rond liep koste het ongeveer 5 minuten om een pipet te vinden en nog eens 5 minuten om pipet automaat te vinden. Dus voordat ik alles up en running had was het al weer donderdag, met al consequentie dat ik zelfs op zaterdag en zondag even naar het lap moest om te sampelen. Ben wel maar 1x per dag geweest want ik vertik het om zonder auto vaker heen en weer te sjokken. Het is toch ongeveer een half uur heen en weer terug (zeker met een lekke band).
Over de week begon het lab trouwens behoorlijk in de afgrond af te zakken want de mevrouw die het glaswerk schoonmaakt en medium maakt was op vakantie. Gelukkig hadden ze een vervanger geregeld, part time... en die wist natuurlijk nog minder dan ik waar alles stond...

In het fermentatie lab heb je daar natuurlijk niet zo last van. Lekker alles zelf doen. Ik zou een schoonmaker niet binnen twee meter van mijn fermentor willen hebben. Het is al moeilijk genoeg om die dingen steriel te houden.

Niet dat mijn fermentatie nou zo soepel liepen. De dag na inoculatie kwam ik er achter dat een van de pompen ermee was gekapt. Klote stekker. Shit daar ging de linker reactor. Gelukkig was de andere belangrijker. Dus pomp maar weer aangezet en kijken hoe goed die weer in het zadel zou komen (best wel oke eigenlijk). Toen was het weekend. Ik zaterdag naar het lab, lekke band. Ik blij dat het maar een klein gaatje was en ik een super pompje heb gekocht. Thuis kwam ik dus wel. Toen ik zondag terug kwam was de bleek de andere pomp het ook op te hebben gegeven. Err 16, wat dat ook mag betekenen. Als ik het op zoek zal er wel iets staan als 'random error'. Alles bij elkaar genomen denk ik dat Err 666 misschien meer op zijn plaats was geweest.

Gelukkig is er keurige koffie.

Na deze reeks van mislukkingen maar een lekker tochtje door het bos gemaakt. Er groeien hier echt een shitload aan padden stoelen. Kantarellen, gele en zwarte, honing- en oesterzwammen, noem maar op. Niet dat ik die kan vinden met mijn stad-skills. Ik krijg alleen maar de niet eetbare. Lekker struinen door het bos is gelukkig ook zonder opbrengst best rustgevend. Niet dat het geruis van de 120 (de grote weg tussen hanover en lebanon) helemaal verdwijnd. Anders is er wel het gezoem van de bovengrondse stroom kabels. Die dingen maken echt een hoop herrie.

's avonds was er kampvuur bij de buren. Zo nu en dan komen er pelgrims langs die het pad aflopen hier een nacht of twee een tentje op zetten (het hele trail is ongeveer twee maanden lopen). Die komen de avond dan door door een vuurtje te stoken (met pellets te gelijk) en een beetje te discusieren en zo. Het echte neo-hippie/alto leven. Ik vind het wel prima.

1 opmerking:

  1. Hee Dino,

    Ah joh beetje beginners pech valt nog mee vergeleken het drama wat ik hier op het lab heb.
    Ik dacht al wanneer begint het hippie gebeuren. Maar pelgrims, waar gaan die dan naartoe?

    Kortom mooi verhaal wacht gespannen op meer.

    mvg,

    Laurens

    BeantwoordenVerwijderen